Tworzenie stron

7 podstawowych kroków z życia strony


Jak powinien wyglądać schemat prac związany z budową stron, na których chcemy zarabiać? W dzisiejszym wpisie zaprezentuje wam schemat, z którego sam korzystam i uważam go za dość skuteczny. Każdy z poniższych punktów podanego schematu zostanie wcześniej, czy później dokładniej opisany w osobnych wpisach.

1. Przegląd rynku – Od czegoś trzeba zacząć, a najlepiej od znalezienia tematu dla naszej nowej strony. Jest kilka sposobów na podjęcie decyzji, w jaki temat się zaangażować. Jednym z nich jest metoda kartki i długopisu, a więc siadamy, spisujemy x rzeczy, które nas interesują, a które chcielibyśmy rozwijać, lub przynajmniej zaangażować się podczas pisania contentu dla naszej nowej strony.

Dysponując już pewną listą tematów, powinniśmy poszukać odpowiednich słów kluczowych, na jakie zamierzamy w przyszłości pozycjonować naszą stronę. Jest to jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy element naszej układanki, ponieważ niewłaściwie dobrane słowa kluczowe, mogą spowodować, że będzie nam np. ciężko wypozycjonować naszą stronę (zbyt duża konkurencja), albo w innym przypadku wypozycjonujemy ją łatwo, ale nic nam to nie da, bowiem wysoka pozycja (więcej o tym jak sprawdzać pozycję strony) na te słowo nie wygeneruje nam atrakcyjnego ruchu. Oczywiście rewelacyjny jest tu Market Samurai i którego większości przedstawiać nie trzeba ;-).

2. Domena, Hosting – Przyjęło się, że nazwa domeny powinna być związana z głównym słowem, na które będziemy potem pozycjonować naszą stronę. Sam zwykle stosuje się tej zasady, mimo że od czasu do czasu słychać głosy, że słowo kluczowe w nazwie domeny jest niewiele warte, lub nawet nic to nie daje. Who knows.. (google ;-).

3. Budowa strony – Dość przyjemne zajęcie, choć bywa też, że dosyć nużące (kiedy np. tworzy się x stron opartych o ten sam szablon, z tymi samymi wtyczkami itd). Generalnie jako osoba znająca się co nie co na php (niektóre moje projekty oparte są na frameworku Symfony php) mógłbym powiedzieć, że nie ma nic lepszego od napisania własnej strony od zera. Moim zdaniem, wszystko zależy od przypadku. Nie ma się co męczyć z pisaniem kodu od zera (czy za pomocą freamowku) jeśli średnio się człowiek na tym zna, nie ma też sensu kiedy się zna, ale sam projekt jest z rodzaju np. mini stronki. Polegamy tu na gotowcach, wordpress, wtyczki, thame (fajne, ale płatne są np. na themeforest, theme z tego bloga zakupiłem właśnie tam) i wszystko hula po godzinie (mając oczywiście już dobrane odpowiednie wtyczki, dobrany szablon graficzny). W modelu biznesowym (opartym o tworzenie mini stronek), który sam stosuję jest to wariant optymalny.

4. Optymalizacja – Gotowa strona, zanim pójdzie w świat powinna zostać właściwie zoptymalizowana. Nie będę teraz opisywał elementów na które trzeba zwrócić uwagę (pewnie kiedyś pojawi się jakiś stosowny wpis, o tym jak ja staram się dbać o optymalizację). Nie należy po prostu o niej zapominać, pamiętając, że z naszej strony będą korzystali przede wszystkim ludzie, ale również i roboty wyszukiwarek. Obie strony powinny swobodnie poruszać się po naszej stronie.

5. Tworzenie treści – Dla niektórych koszmar, dla niektórych chwile odprężenia między innymi zajęciami. Jeśli mamy lekkie pióro, potrafimy dość sprawnie pisać ciekawe artykuły, moim zdaniem powinniśmy to robić sami. W innym przypadku zawsze można to komuś zlecić. Ostatnio pojawił się projekt Textmarket.pl, który pozwala nam za niewielkie pieniądze zakupić artykuły. Sam jeszcze z tego nie korzystałem, ale nie wykluczam takiego rozwiązywania problemu związanego z potrzebą posiadania unikalnych tekstów. Jeśli potrzebujemy teksty anglojęzyczne polecam 99centarticles (bez refa), dobra jakość, niezłe ceny (sami korzystają z usług Filipińczyków, a Ci mają bardzo konkurencyjne stawki). Nie ma sensu najpierw płacić za polskie artykuły, a potem płacić za profesjonalne tłumaczenie (o ile sami nie potrafimy).

6. Pozycjonowanie – Czyli zdobywanie backlinków. Proces żmudny, ale bez którego nasza strona nie zacznie zarabiać. Można tu opierać się na wielu technikach zdobywania linków, teram zbyt obszerny jak na jeden wpis, na pewno raz na jakiś czas, na blogu będą pojawiać się wpisy dotyczące pozycjonowania i sposobów zdobywania backlinków.

7. Mierzenie wyników, analiza sytuacji – Nie trzeba od razu wariować z ciągłym sprawdzaniem naszych pozycji, czy ilości zaindeksowanych BL, ale bez trzymania ręki na pulsie, nie będziemy w stanie zdiagnozować, czy np. przyrost linków jest za szybki, lub za wolny, czy zdobyte BL mają jakiś wpływ na nasze pozycje, czy wraz ze wzrostem naszych pozycji wzrasta również ruch na stronie itd itp.

Kiedy punkty 1-3 przeprowadzimy starannie, będziemy mogli prawdopodobnie o nich zapomnieć. Dobrze jest, kiedy na stronie cyklicznie pojawiają się jakieś świeże teksty, a sama strona nie wygląda jakby była pod respiratorem, dlatego dobrze jest co jakiś czas uzupełnić content. Dzięki temu zwiększymy też nasze szanse na dodatkowy ruch dzięki Long Tail. Zaś punkty 5-6 to przez dłuższy czas główna część naszej pracy, którą tak jak wspomniałem na początku wpisu, omówię dokładniej z pewnością w przyszłości.


View Comments
There are currently no comments.