Narzędzia

Seopilot.pl, czyli system do pozycjonowania stron


Seopilot znałem do tej pory jako wydawca, w związku z tym, że od pewnego czasu jeden z moich serwisów znajduje się w tym systemie. Miesiąc temu zostałem poproszony o przetestowanie tegoż systemu również od strony pozycjonera. Jako, że zawsze warto dywersyfikować źródło linków przychodzących, uznałem że czemu by nie i zgodziłem się skorzystać z okazji i przetestować skuteczność systemu pod kątem poprawy miejsc w wynikach wyszukiwania kilku moich lekko zapomnianych przeze mnie stron. Dziś chciałbym podzielić się z wami moją opinią o seopilocie jak i z wynikami testu skuteczności tego systemu, przeprowadzonego w okresie od 5 września do 5 października tego roku, ale konkretnie..

Oferta cenowa

Trzeba przyznać, że cenowo seopilot ma wiele do zaoferowania. Miesięczny koszt pozycjonowania jednej frazy waha się od 16 do 99 złotych i co ciekawe ten koszt nie będzie większy niż ta górna granica niezależnie od trudności frazy. Dodając swoje strony i wybierając odpowiednie dla nich słowa kluczowe, faktycznie wszystkie początkowo zostały ocenione na 16 zł za frazę. Tutaj należy się jednak sprostowanie, ponieważ na stronie seopilot.pl jest wyraźne hasło „W top 10 za jedyne 16 zł„. Nie należy brać tego dosłownie, ponieważ dotyczy to tylko 1 miesiąca pozycjonowania do momentu „wejścia” domeny w top 10, czyli jeśli po miesiącu nasza strona nie znajdzie się na daną frazę w czołowej dziesiątce, to możliwe, że nasz budżet na daną frazę będziemy musieli zwiększyć. Tak czy inaczej wg. zapowiedzi za 16 zł seopilot wykupi dla nas ponad 300 linków na jedną frazę (dla porównania, w prolinku aby kupić 300 linków po najniższej cenie 37 groszy, musielibyśmy zapłacić coś koło 111 zł).

Tryby pracy

System oferuje 3 tryby pracy, za pomocą których możemy kupować linki:

  • Automatyczny – tu chyba nie trzeba niczego wyjaśniać. Przeznaczamy budżet, a to jakie linki, na jakich stronach zostaną kupione, już nas nie interesuje. Tryb dla leniwych (w tym dla mnie ;)
  • Ręczny – jeśli chcesz decydować jakie strony powinny kierować do Twojego serwisu, na jaki czas, w jakim tempie i na jak długo, wybierz ten tryb
  • Półautomatyczny – coś pomiędzy trybem automatycznym, a ręcznym. W tym trybie tworzysz pewne filtry na podstawie których system sam kupuje grupy linków

Jak już pewnie zdarzyłeś się zorientować, ja skorzystałem z trybu automatycznego, w związku z czym ten test należy oceniać również pod kątem oszczędności czasu przy pracy z systemem i pozycjonowaniem fraz.

Monitoring pozycji

Bardzo fajną funkcją w systemie jest możliwość podglądu pozycji strony na daną frazę, którą aktualnie pozycjonujemy. Nie musimy więc korzystać z zewnętrznych systemów do sprawdzania pozycji (choć warto mieć porównanie).

Support

Tutaj bez zastrzeżeń. Nie raz zdarzało mi się kontaktować z supportem i nie mogę powiedzieć, że odpowiedzi były niekompletne, bądź mnie nie zadowalające. Oczywiście nie otrzymałem odpowiedzi o zasadach przyjmowania serwisów do programu wydawców (nie mogłem zrozumieć, dlaczego np. webchannel nie został przyjęty), ale mogłem się tego spodziewać, że algorytm działania nie będzie jawny.

Wyniki testu – Serwis nr 1

Czas na wyniki. Pozycjonowanych było 6 serwisów. Tak się złożyło, że jeden z nich pierwszego bądź drugiego dnia testu.. dostał bana. Tak jest, mój pierwszy ban ever :). Nie łączę go jednak z seopilotem, nie sądzę by już po 1 dniu serwis został ukarany i to od razu banem, a nie filtrem.

Serwis nr 4 Serwis nr 2 Serwis nr 3 Serwis nr 5 Serwis nr 6
Lp 05.09 05.10 05.09 05.10 05.09 05.10 05.09 05.10 05.09 05.10
1 > 100 11 > 100 12 > 100 > 100 > 100 14 > 100 > 100
2 > 100 > 100 > 100 10 > 100 4 > 100 12 > 100 10
3 > 100 97 > 100 > 100 2 2 > 100 3 > 100 14
4 > 100 33 > 100 > 100 > 100 > 100 > 100 12 > 100 14
5 > 100 > 100 > 100 16 > 100 > 100 > 100 15 > 100 11
6 > 100 58 > 100 95 > 100 9 > 100 39 > 100 16
7 > 100 > 100 > 100 > 100 > 100 7 > 100 > 100
8 > 100 48 > 100 41 > 100 34 > 100 > 100
9 > 100 6 > 100 10 > 100 9 > 100 > 100
10 > 100 8 > 100 > 100 > 100 1
11 > 100 > 100 > 100 > 100 > 100 10
12 > 100 > 100 > 100 > 100 > 100 30
13 > 100 > 100 > 100 17
14 > 100 4 > 100 > 100
15 > 100 > 100 > 100 > 100

Podsumowanie

Jak widać kampania została uruchomiona na wiele słów kluczowych. Pozycjonowane były różne niewielkie, raczej zapomniane strony, w tym jedna anglojęzyczna (serwis nr 4). Jak się okazało, miejsca na słowa kluczowe dla tej domeny mają się nijak do miejsc zajmowanych przez nią na google.com (ani jedna fraza nie znalazła się w czołowej 200), co może pokazywać (ale nie musi) że Google coraz lepiej dba o serpy.

Najlepiej wypadło pozycjonowanie serwisu nr 5, najwięcej zmian in plus. Zresztą co widać, większość fraz drgnęła bardziej lub mniej w górę, chociaż nie na tyle żeby efekty miały mnie zwalić z nóg. Tak czy inaczej jak już wspominałem pracowałem na „leniwca” i zapewne osoby z dłuższym stażem w tym systemie zdołałyby wyciągnąć z niego wiecej.

Gdybym miał testować jeszcze raz, z pewnością skupił bym większą uwagę na pozostałe tryby pracy seopilota. Spróbowałbym przejść na tryb ręczny, samemu zbadać linki i kupić te, które byłyby zgodne z moim kodeksem (Dextre rulz ;). Jestem ciekaw, czy i wy testowaliście pod tym kątem seopilota (lub inny serwis tego typu) i jakie były tego efekty :).


View Comments