PP

Zarabianie w Internecie na różnych typach stron


Dzisiejszy wpis będzie związany z tematyką programów partnerskich.

Niedawno zacząłem zabawę z programem partnerskim Amazona (za wcześnie jeszcze na jakiekolwiek efekty), ale zanim opublikowałem w tym celu dwie nowe mini strony, zastanawiałem się, w jaki sposób próbować sprzedawać produkty Amazona, tzn jak przygotować strony pod tę nową działalność.

Poniżej przedstawiam kilka typów stron, na których możemy zarabiać na programach partnerskich.

Authority Site

Ten rodzaj strony wymaga najwięcej pracy, ale często też przynosi najwięcej korzyści. Nie testowałem tego jeszcze, niemniej można uznać, że jeśli strona jest wartościowa, a wokół niej budowana jest społeczność, która regularnie przegląda daną stronę, udziela się na niej, to można wówczas uznać, że ta strona ma wśród odbiorców jakiś autorytet. Uznaje się, że stali czytelnicy bardziej ufają takim witrynom, co przekłada się na to, że częściej i łatwiej przychodzi im kupowanie produktów za ich pośrednictwem. Dlaczego taki Pat Flynn zgarnia tyle pieniędzy za promowanie market samuraia, czy hostingu bluehost.com? Ludzie mu ufają.

Nawiasem mówiąc, mam nadzieję, że mój blog będzie szedł w podobnym kierunku i z czasem ilość i jakość interesujących informacji wpłynie również na pozytywne postrzeganie mojego bloga. Ciekawe, czy starczy mi determinacji i blog stanie się takim typowym authority site. Przyznam, że ostatnio zaczynam mieć wątpliwości, czy czas jaki jestem w stanie poświęcać tego blogowi na to wystarczy  ;).

Strony jednej frazy

Innym typem strony, którą często możemy znaleźć w Internecie, a która została stworzona w celu zarobkowym, to strona pod jedną frazę.

Działa to mniej więcej tak, że znajdujemy sobie niszowe słowo kluczowe, często z „długiego ogona”, kupujemy domenę, stawiamy prostą ministronę z kilku, czy kilkunastoma podstronami i pozycjonujemy. Jako, że to długi ogon pozycjonowanie takiej strony powinno być stosunkowo prostsze, a niewielka ilość podstron oznacza też mniejszy wysiłek przy tworzeniu. Wadą jest oczywiście traffic, który z racji tego, że pozycjonujemy się na jedną frazę z „długiego ogona” za wysoki raczej nie będzie, no ale coś za coś.

Landing Page

To strona pod konkretną akcję. Użytkownik skierowany na taką stronę zazwyczaj ma możliwość zapisania się do newslettera, lub po prostu z miejsca zakupu jakiegoś produktu. Tu nie ma owijania w bawełnę i bawienia się w blogi, podstrony itd. Użytkownik ma wejść i wykonać porządaną przez właściciela strony akcję. Nie testowałem, wydaje mi się, że google średnio lubi takie strony, przecież one zazwyczaj nie zawierają żadnych treści, no ale mogę się mylić.

Strony poglądowe (tzw. Review sites)

Dla google anglojęzycznego, jest to dość popularne rozwiązanie. Mam wrażenie, że wystarczy dowolne, ale atrakcyjne słowo kluczowe, które znajdziemy np. w Market Samuraiu + słowo „review” i koniec. Temat gotowy, wystarczy postawić stronę (np. bloga), wrzucić content i rozpocząć pozycjonowanie. Trzeba oczywiście sprawdzić sens takiego zabiegu, bo może się okazać, że pełna fraza (ze słówkiem review) jest tak rzadko wyszukiwana, że nic nie zarobimy, no ale.. nie od dziś wiadomo, że analiza jest zawsze bardzo wskazana przy doborze słów kluczowych.

Tyle na dziś. Musze się przyznać, że ostatnio ciężko mi wychodzi pisanie. Z jednej strony nawał innej pracy, z drugiej potrzeba budowania swoich stron. Obie te sytuacje nie wpływają pozytywnie na moje chęci w tworzeniu dodatkowo contentu dla tego bloga, może z czasem się to zmieni. Zresztą zdaje się, że zastój nie dotyczy tylko mnie ;-).

Przy okazji, okazało się, że przez kilka dni blog był pusty, miałem włam na stronę i zostały usunięte wszystkie artykuły. Po co i na co to komu było nie wiem, tak czy inaczej support home.pl wywiązał się jak zawsze dla mnie dobrze.


View Comments
There are currently no comments.