AdSense

Zmiany w raportach AdSense


W ciągu kilku ostatnich dni, Google poinformował czytelników swojego bloga o wprowadzeniu pewnych zmian w funkcjonowaniu AdSense, jak i o udostępnionych kilku nowych i ciekawych funkcjonalności.

Zmiany w raportach skuteczności

AdSense - Historie zdarzeń

W ciągu kilku ostatnich dni, do naszego panelu raportów skuteczności została dodana możliwość przeglądania historii zdarzeń. Historie zdarzeń są to podpowiedzi zawierające historię zmian, dzięki którym łatwiej jest przeanalizować nam skuteczność tych zmian w naszych reklamach. W tej chwili, kiedy uznamy, że czas na zmiany w naszych reklamach (np. niski CTR) i postanowimy zmienić  kolor czcionki reklam, ich rodzaj, czy dodać nową jednostkę to zostanie to zarejestrowane we wspomnianej historii zdarzeń. Nowe dane są o tyle ciekawe, że zawierają rejestr zmian w całej historii naszego konta! Tzn, tak mi się przynajmniej wydaje, ponieważ sprawdzając jedną ze swoich domen, na której AdSense był wdrożony w 2007 roku (z przerwami do dziś), byłem w stanie sprawdzić jakiego rodzaju zmiany wprowadziłem już wtedy.

Moim zdaniem jest to bardzo użyteczna funkcja, ponieważ otrzymujemy kolejną porcję danych, dzięki którym jesteśmy w stanie sprawdzić, jakie czynności mogły spowodować wzrost, lub spadek naszych zarobków. Aby móc obejrzeć historię zdarzeń musimy na widoku raportów skuteczności, po prawej stronie okna przestawić opcję z „Dane”, na „Wydarzenia”.

Tablety w raportach „Platformy”

Mniejszą aktualizacją, ale w kontekście przyszłości raczej również przydatną, jest wprowadzenie danych dotyczących analizy zarobków na podstawie urządzeń typu tablet. Być może część z was nie wie, ale całkiem niedawno Google wprowadził możliwość analizy na podstawie różnych typów urządzeń. Do tej pory można było przyjrzeć się zarobkom w rozbiciu na „Komputery„, „Zaawansowane telefony, w tym smartfony” i „Inne urządzenia przenośne„. Teraz doszły tablety.

Zmiany w jednostkach reklam

Podstawowa zmiana polega na tym, że nie ma już jednostek zawierających 5 linków. Google uznało, że 4 linki w jednej jednostce reklamy prawie zawsze przekłada się na większe zarobki, niż w sytuacji kiedy tych linków jest 5. Tak więc od teraz w jednostkach poziomych jest miejsce dla 4 linków, zaś w jednostkach pionowych na 3. Zmiany zostały wprowadzone automatycznie, więc możliwe, że część z was nie zauważyła wcześniej tych zmian na swoich stronach.

Ponad to zauważyłem także, że na stronie głównej AdSense znajduje się box ze zmianami bezwzględnymi i procentowymi dla naszych zarobków. Nie mam pojęcia kiedy się to pojawiło, być może nawet dawno temu ;).

ps. Czy w dalszym ciągu korzystacie ze starego panelu AdSense? :)

 


View Comments
There are currently no comments.